Tytuł projektu: Lubowidza znów kreuje, wspólna praca integruje.
Wnioskodawca/Realizator projektu: Ochotnicza Straż Pożarna w Lubowidzy
Termin realizacji projektu: od 30.06.2023 do 30.09.2023
Kwota dofinansowania: 6 000,00 zł
Cel projektu:
Celem projektu było przede wszystkim zintegrowanie mieszkańców Lubowidzy z uchodźcami z Ukrainy zamieszkującymi wieś, poprzez wspólne upiększenie i ulepszenie sali Ochotniczej Straży Pożarnej
w Lubowidzy.
Działania zrealizowane w ramach projektu:
W ramach projektu zorganizowano kluczowe trzy spotkania, w trakcie, których pod okiem specjalistki, uczestnicy projektu pracowali nad przygotowaniem materiałów, obróbką a finalnie szyciem firan.
Była to okazja do nabycia nowych umiejętności jak i działania na rzecz dobra wspólnego. Zorganizowano także spotkanie mające na celu porządkowanie terenu wokół świetlicy oraz montowanie drewnianego, niskiego ogrodzenia. Ostatnim działaniem zwieńczającym projekt było spotkanie integracyjne, podczas którego podsumowano projekt oraz zaprezentowano efekty pracy lokalnej społeczności.
Rezultaty projektu:
Aktywizacja uchodźców z Ukrainy poprzez włączenie ich do działań z mieszkańcami Lubowidzy, przyczyniła się do ich adaptacji i aklimatyzacji w lokalnej społeczności. Organizowane wydarzenia poprawiły relacje międzysąsiedzkie i poczucie przynależności do społeczności a zakupione w ramach projektu materiały, karnisze oraz płotki drewniane, zwiększyły estetykę terenu OSP.
Projekt ten pokazuje, że lokalna społeczność może odegrać istotną rolę w wsparciu uchodźców i migrantów, nie tylko poprzez dostarczanie konkretnej pomocy materialnej, ale także poprzez tworzenie warunków do integracji i asymilacji. To także przykład, jak poprawa kapitału społecznego i wspólne działania mogą przyczynić się do budowania bardziej otwartej i zrozumiałej społeczności, gotowej do wsparcia tych w potrzebie.
Odbiorcy projektu:
Projekt skierowany był do wszystkich grup wiekowych lokalnej społeczności jak i uchodźców z Ukrainy zamieszkujących Lubowidzę. W projekcie łącznie wzięło udział 120 osób.